Een kijkje achter de schermen bij Nedvice!

michiel haan nedvice

Een kijkje achter de schermen bij Nedvice!

30-10-2020

IT=Alkmaar is een samenwerking van elf Alkmaarse IT-bedrijven. Bedrijven die allemaal hun eigen expertise, werkwijze en bedrijfscultuur hebben. Om die reden interviewen we elke week een medewerker van één van die bedrijven om meer over hen te weten te komen. Deze keer is het de beurt aan Michiel Haan van Nedvice.

Michiel, wat voor bedrijf is Nedvice?

Nedvice is een allround IT-dienstverlener die zich met name focust op het goed ondersteunen, beheren en onderhouden van onze klanten. En dat doen wij in de breedste zin van het woord op IT-gebied. 

Zou je ook iets kunnen vertellen over de bedrijfscultuur?

Onze bedrijfscultuur is zo laagdrempelig als mogelijk. Wij vinden het vooral belangrijk dat mensen plezier hebben in hun werk en kunnen uitblinken in hun kennis en kunde. Dat je doet wat je leuk vindt en dat we dat proberen te versterken, om er zo het allerbeste uit te halen. We zijn altijd aan het kijken naar nieuw talent en hoe we mensen het beste kunnen inzetten op hun kunde en expertise. Dat proberen we in een zo’n gemoedelijk mogelijke omgeving te doen. Het nu natuurlijk lastiger met corona, maar wij zijn altijd bezig of we leuke bedrijfsuitjes of teambuilding sessies kunnen organiseren. Gezelligheid staat voorop. Het voelt hier als een soort vriendengroep waarmee je samenwerkt. 

Zie je dat ook terug in jullie werkwijze? 

Ja, dat zie ik zeker. Wij beginnen eigenlijk altijd met een kennismaking met de klant. Wij doen niets zonder dat we de klant hebben gesproken of samen een bakje koffie hebben gedronken. Eigenlijk hebben we geen enkele klant waarmee we niet even eens per maand een kopje koffie doen. En dan willen we het met name hebben over de business. Wat zijn nu jouw uitdagingen in jullie vakgebied, hoe kunnen we jullie daarbij helpen en wat is daarvoor nodig? Met die kennis gaan we kijken en zoeken we een oplossing die op maat wordt gemaakt. Waarbij we budgettechnisch, maar ook qua onderhoud en beheer, het meest efficiënt te werk kunnen gaan.

Wij kijken nooit naar het product waarin voor Nedvice de meeste marge zit, maar wij kijken echt naar wat het beste bij de klant past. Wat dat betreft zijn we heel erg meedenkend. Als we de klant hebben aangebracht zeg maar, dan starten we echt met een project. Dan wordt dat project uitgevoerd, waarbij we vaak een nieuwe inrichting maken en vanaf dat punt gaan we het in beheer (over)nemen en onderhouden. 

Wat wij tevens heel vaak leveren is onze servicedesk ondersteuning en werkplekbeheer. Gebruikers kunnen dan altijd terecht bij onze servicedesk. Daarnaast zijn wij tegenwoordig ook functioneel beheerders aan het trainen en leveren, waarbij we steeds verder gaan in het beantwoorden van functionele vragen. 

Wij zijn best wel branche gebonden. Van onderwijs, kinderopvang en zorg weten wij veel van de pakketten die zij gebruiken, hoe dat koppelt met elkaar en hoe we dat kunnen integreren met elkaar. Dit zodat je de informatie-uitwisseling kan verbeteren, daar zetten we nu volop op in. Wat je heel vaak ziet is dat een organisatie een applicatiebeheerder aan gaat nemen en wij zeggen nu dat wij die applicatiebeheerder ook kunnen zijn. 

Van welke technieken maken jullie gebruik?

Wij zijn echt systeem- en netwerkbeheerders. Wij werken met systemen en zijn een Microsoft partner. Wij maken met name gebruik van producten die Microsoft aanbiedt, denk hierbij aan: Sharepoint, Office 365, Microsoft 365, Azure en dat soort platformen. Microsoft Dynamics is aan de applicatie kant heel erg aan het opkomen. Daar maken wij ook veel gebruik van. 

Wat is het meest uitdagende project waar jullie recent aan hebben gewerkt? 

Wij zijn nu bezig een zorgaanbieder te begeleiden in hun transitie naar de cloud. Die hebben nu een volledig on premise omgeving zoals dat zo mooi heet. En die zijn nu met 2200 man aan het migreren naar Office 365. Wij adviseren hen over hoe ze dit project moeten aanpakken, waar de uitdagingen zitten en waar zij op moeten letten. Ze hebben een medewerkers base die niet echt ‘computer minded’ is. Hun core business is het verlenen van zorg, dus die tablet is soms alleen maar een vervelend apparaat. Wij begeleiden en trainen de gebruikers om het product beter te laten adopteren en kijken vooral wat er functioneel nodig is om het werk makkelijker te kunnen maken. 

Waarin onderscheiden jullie je van de concurrentie?

Ik denk de laagdrempeligheid, flexibiliteit, toegankelijkheid en het altijd klaarstaan voor de klant. Als je het vraagt aan onze klanten, en die gesprekken heb ik regelmatig met de klant, dan zien onze klanten ons als de collega’s van ICT. Dat zien we ook echt in de praktijk. Wij hebben geen super groot klantenbestand, maar de klanten die we hebben zijn dat wel al heel lang. 

Wij zien het ook meer als een samenwerking en dat vinden we belangrijk. Want een klant die niet wil samenwerken, en echt alleen een product verwacht, of een bepaalde dienst wil afnemen, dat matched niet. Dat is ook de reden dat we altijd eerst een kennismaking inplannen met een potentiële klant. Want in dat gesprek gaan we kijken of er een match is qua persoon, bedrijf en of we dezelfde verwachting hebben van hoe ICT moet werken. Wij zijn niet geschikt als leverancier voor een licentie of een stukje hardware. Wij zoeken echt een partnership!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit artikel